Pravidla bezpečného otužování

Než se pustíte do venkovního otužování v ledové vodě nepodceňujte své bezpečí a aktuální zdravotní stav.

Vždy se předem seznamte s vodou a jejím okolím, prověřte si, kde je dobrý vstup do vody a kudy budete vylézat ven, kdyby jste potřebovali vylézt dříve z vody. Pokud to jde nechoďte sami a mějte sebou parťáka, který na vás dohlédne.

Před vstupem do studené vody se vždy rozhýbejte. Důležitá je psychická pohoda, pokud jste ve stresu, naštvaní nebo se necítíte v pohodě, zkuste se prvně uvolnit, jak pohybem nebo uvolněným dýcháním a těšením se do vody.

Jste li začátečník, nepřeceňujte své síly. Když plánujete plavat, není od věci si pořídit bójku pro plavce (úplný základ se dá pořídit za pár stokorun). Ve vodě relaxujte a zapomeňte na rekordy. Děláte to pro zdraví. Poslouchejte signály vašeho těla, jen vy sami víte jak dlouho si můžete dovolit být ve vodě. Pobyt ve vodě prodlužujte postupně podle vašich pocitů a zkušeností.

Po výstupu z vody se zahřívejte nejlépe pohybem, teplým nápojem (ne alkohol) a postupným oblékáním. Příliš rychlé zahřátí například vstupem do teplé místnosti vám může způsobit třes a pocit chladu. Je to způsobené tím, že se do vašeho těla dostane ochlazená krev z vašich rukou a nohou příliš brzy.

Chodíte li na místo, kde si musíte udělat díru do ledu, nezapomeňte ji označit. I když je pro vás otužování příjemná záležitost, někoho by mohla díra v ledu hodně překvapit.

 

 

 

Líbí se Vám článek? Pošlete ho do světa!